Sobota 25. června 2022, svátek má Ivan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 25. června 2022 Ivan

iDNES.cz: smazání článku a jejich další fígle

19. 10. 2016 16:39:00
Dnes ráno se na Idnes objevil článek s titulkem - "Americká mládež nechce v bílém domě Trumpa ani Clintonovou". Dvě hodiny poté bylo URL tohoto článku přesměrováno na nový. Proč?

Druhý, zřejmě související článek, proto zřejmě server využil přesměrování URL, zněl - "Trest pro Assange za zveřejnění materiálů o Clintnové: nesmí na internet".

Kam tedy původní článek zmizel?

Idnes by jistě namítlo, že zmínka o předchozím, nepochopitelně smazaném článku se nachází ve třetím podtitulku se statistickými údaji z článku původního. Do kontextu nového článku, ale sdělení toho původního vůbec nezapadá. Celé to spíš vypadá jako jeden velký cirkus, který si redakce špatně ukočírovala.

Co vedlo redakci k smazání prvotního článku?

Nejprve bych se chtěla věnovat tématu nepředpojatých titulků, které vůbec nemají za cíl ovlivnit nárory čtenáře. V prvním článku jsme my, ti štatstní, kteří původní článek viděli, měli možnost zaznamenat obě jména kandidátů a znechucení americké mládeže (jedná se zde o mládež mezi 18 a 35 lety). Ten druhý pojednává na základě titulku o zcela jiném tématu, a to původní do něj nikterak tematicky nezapadá. Nehledě na fakt, že zde je prezidentská kandidátka Clintonová uvedena jako oběť pomstychtivého Assange, který kvůli ní nesmí na internet. Pokud bychom podnikli cestu do minulosti článků na Idnes na téma "Americké prezidentské volby", zaznamenáme pár podstatných znaků, kterými je Idnes momentálně charakteristické a za které se, k mému rozhořčení, vůbec nestydí.

Z mého pohledu Idnes poslední dobou značně vyburcovala své redaktory k tomu, aby jimi navrhované titulky byly nejen výstižné, ale také úderné a s notnou dávkou senzace. Dostáváme se tedy k trendu bulvarizace, nátlaku na čtenáře a neobjektivity. Od kterého se paradoxně rádoby objektivní médium, které nyní usiluje o nestranný obraz nejen politické scény se svým novým pořadem "Roztřel" a založením vlastní internetové televize, která přiznejme si - má být přímým konkurentem DVTV, snaží distancovat. Situace je ovšem taková, že Idnes chrlí spoustu článků, které svými titulky neodpovídají obsahu. Snaží se pouze upoutat čtenáře a přinutit ho k akci, v tomto případě k rozkliknutí daného článku. Idnes získá "pomyslné" čtenáře, které si při konkurenčním boji se serverem Aktuálně může přidat do statistik.

Jak jsem postupovala?

Svůj dotaz o smazání a následného přesměrování URL adresy článku, jsem adresovala přímo na facebook Idnes, který denně chrlí bezpočet příspěvků, tudíž je zřejmé, že profil je neustále aktivní. Můj dotaz nebyl zodpovězen. Co mě ale zaráží více než samotné zazdění mého příspěvku, je fakt, že facebooková stránka má zablokovanou "postranní zeď" - takzvaný prostor pro příspěvky návštěvníků. Faceboková stránka tedy působí dojmem, že uživatelé této stránce nepotřebují nic sdělit. Úsměvné je pobídkové sdělení - "Buďte první, kdo přidá příspěvek". To už jsem udělala a nikde není!

Výsledek?

Idnes se zaměřuje primárně na konkurenční boj. Je to patrné nejen z komunikace, ale také z kompletního přístupu k čtenářům, kteří mají zájem o informace. Zřejmě správný "tah na branku" je to hlavní, co vede k úspěchu a server toto rčení vzal doslova. Rozhodně se již nedá hovořit o kvalitních informacích, které jsou zpracovávány s notnou dávkou trpělivosti a objektivity. Čtenáři, příjmy z reklam a velký zisk. O to jde přece vždy pouze v první řadě. Jdeme tomu společně pomáhat nebo si vybereme jinou cestu? Nechceme přece čekat, až někdo "první" vloží příspěvek....

Klikněte na odkaz! http://zpravy.idnes.cz/americka-mladez-nechce-v-bilem-dome-trumpa-ani-clintonovou-pn3-/zahranicni.aspx?c=A161019_061438_zahranicni_san

Autor: Aneta Machová | středa 19.10.2016 16:39 | karma článku: 33.63 | přečteno: 1979x

Další články blogera

Aneta Machová

"Haló tady covid linka!" ale moc toho nevíme

"Dobrý den, u telefonu Martina na lince 1221, co si přejete?" tuhle větu slyším s obměnami jmen denně. Rutina v případě, že se staráte o testování zaměstnanců a řešíte Covid na denní bázi v práci. Jenže pomůže Vám taková Martina?

14.3.2021 v 16:20 | Karma článku: 28.61 | Přečteno: 874 | Diskuse

Aneta Machová

Já jsem taky vševědoucí!

Divná doba. Každý ví všechno nejlíp. Národ hokejových a fotbalových trenérů zklamal, změnil se, povýšil. Nastává nová éra samozvaných odborníků na VŠECHNO. Nejsi jedním z nich? Vítej v mé menšině...

21.2.2021 v 17:26 | Karma článku: 10.78 | Přečteno: 433 | Diskuse

Aneta Machová

Jak jsem byla zodpovědná (blbá)

Příběh o tom, jak jsem se nechala zavřít do karantény. Proč? Protože jsem chtěla jít příkladem. Jenže jsem tak zodpovědná, až jsem blbá...

9.9.2020 v 19:08 | Karma článku: 45.95 | Přečteno: 13288 | Diskuse

Aneta Machová

Opozice a její výkřiky (do tmy)

Pojďme se podívat, jak opozice promrhává příležitost? Pojďme se podívat, co by toto nešťastné jednání mohlo způsobit.

19.3.2020 v 14:42 | Karma článku: 33.33 | Přečteno: 1576 | Diskuse

Další články z rubriky Média

Lubomír Stejskal

Média: K čemu jsou firemní weby?

Dozvěděl jsem se tu zprávu s týdenním zpožděním, 17. června. Spíše jen tak mezi řečí než cíleně. V průmyslovém komplexu ve Vřesové na Sokolovsku hořelo. Prý v elektrárně, škody mají jít do milionů.

19.6.2022 v 20:38 | Karma článku: 12.80 | Přečteno: 318 | Diskuse

Lubomír Stejskal

K odchodu Břetislava Olšera

Děkuji blogerovi Ladislavu Větvičkovi za zveřejnění smutné zprávy o odchodu Břetislava Olšera. Člověka, který si jistě zaslouží naši vzpomínku. Byť hodnocení této osobnosti bude rozporuplné.

17.6.2022 v 22:10 | Karma článku: 21.53 | Přečteno: 1365 | Diskuse

Lubomír Stejskal

K jednomu střetu nad zákonem proti dezinformacím

Šéfredaktor jednoho internetového deníku vyvolal polemiku s šéfredaktorem jiného internetového deníku. Pavel Šafr (Forum 24) s Ondřejem Neffem (Neviditelný pes). Spor se vede o smysluplnost „dezinformačního zákona“.

17.6.2022 v 12:08 | Karma článku: 22.23 | Přečteno: 409 | Diskuse

Kateřina Lhotská

„Woke“ reklama lidi probouzí

Všimli jste si, jak se za pár posledních let změnila reklama? Už totiž jen nepropaguje nějaký výrobek či značku, ale spotřebitele i vychovává. Respektive „probouzí“ ke „správným“ postojům. Takto zaměřeným reklamám se říká „woke“.

16.6.2022 v 9:01 | Karma článku: 29.33 | Přečteno: 495 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Ke 40. výročí operace Mír pro Galileu

V pondělí 6. června jsme si připomněli 40. výročí zahájení protiteroristické operace Mír pro Galileu, známou také jako První válka v Libanonu. V této souvislosti mě překvapila jedna věta na webu ČT24.

7.6.2022 v 18:55 | Karma článku: 12.43 | Přečteno: 134 | Diskuse
Počet článků 56 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1895

Blog založený na subjektivních názorech o zdánlivě reálných věcech. 

Pokud se chcete na něco zeptat, napište: aneta-machova@email.cz. Upozornění - od jisté doby nediskutuji ve veřejné diskusi, pouze soukromě, díky za pochopení. 

Seznam rubrik

více

Najdete na iDNES.cz