Policie v civilu nesnese nudné demonstrace- vytvoří pořádnou show!

27. 06. 2015 12:01:29
Rozehnání páteční demonstrace v Brně na první pohled působí jako legitimní zásah proti nepřizpůsobivým demonstrujícím. Druhý pohled- policisté v civilu se nedokázali smířit s poklidným rozpuštěním demonstrace.

Poprvé jsem se rozhodla k účasti na demonstraci v Brně zaměřené proti kvótám uprchlíků Evropské Unie. Důvodem mé účasti byl zájem dozvědět se mnohdy extrémní pohled na tuto problematiku z úst tamních řečníků.

Počátek této akce probíhal v celku poklidně. Oba znesvářené tábory byly odděleny množstvím policistů v uniformách. Dovolím si poznámku, že naprosto nerozumím tomu, proč se oba znepřátelené tábory nacházely pouhých padesát metrů od sebe? Celá tato situace na mě působila poněkud komicky. Po deseti minutách úvodní řeči, se z druhého tábora začaly ozývat hesla "nabádající" účastníky ke konfliktu s druhou stranou. Samozřejmě pár horkých hlav ihned opustilo prostory kolem řečnického koutku a vrhlo se za obranou svých názorů. Další pro mne nepochopitelná situace nastala, když řečník v poklidu četl ze své řeči a nedokázal zkrotit davy svých příznivců. Teprve po pěti minutách, když už to opravdu v celém davu začalo vřít, se řečník rozhodl dát popud k ignoraci druhé skupiny. Tento "konflikt" zcela ochromil hromadnou dopravu a zastavil tak veškeré tramvaje směřující na Českou.

Dalším silným okamžikem byla řeč pana Vandase, který jen potvrdil své skvělé řečnické schopnosti. Pravdou je, že akce byla výborně naplánována co se řečníků týká, jelikož po nudném prvním projevu, se davu dostalo pookřání v podobě demagogického projevu předsedy Dělnické strany. Celý dav se v průběhu jeho projevu naladil na stejnou mnohdy nenávistnou vlnu. Počty pokřiků se začaly exponenciálně zvyšovat. Já osobně jsem jeho projevu věnovala dvakrát větší pozornost než tomu předešlému, i když obsahově se daly jistě srovnávat.

Posledním řečník se zmínil o vyvolávání konfliktů policie v civilu, které se v průběhu demonstrace na Slovensku prý podílela na vyvolání několika šarvátek. Pro mne osobně byla tato informace v ten moment naprosto nepochopitelná. Po skončení posledního projevu, se jeden z organizátorů zmínil o případu Jakuba Svobody, který na protest spálil vlajku Evropské Unie. Tento čin není evidován jako trestný, alespoň podle všech dostupných informací. Po vyslechnutí tohoto příběhu, se organizátor rozhodl pro totožnou věc- spálení vlajky Evropské Unie. V ten moment, se přede mě postavili dva muži. Ohled na ženy evidentně nebrali, jelikož mě div nepovalili na zem. Jakmile vlajka vzplála, oba se vrhli na jednoho z organizátorů. Vytušila jsem závažnost situace a odebrala se k odchodu. Viděla jsem pouze, že z dvou policistů v civilu, se nakonec vyklubalo nejméně patnáct. Z jednoho "pyromana" se stalo najednou dvacet nepřizpůsobivých občanů a zatýkání začalo ve velkém. Snažila jsem se všem konfliktům vyhnout a najít si nejrychlejší a nejbezpečnější cestu ven. Nakonec jsem málem běžela, jelikož se na mě ze všech stran řítili těžkooděnci, kteří by mě neváhali semlít. Po pěti minutách jsem se konečně dostala ven.

Můj celkový dojem z této akce? Naprosté nepochopení města Brna co se týče míst povolených k oběma demonstracím. Neskutečný vliv pana Vandase a jeho řečnického umu na celý dav. "Trestný čin nebo přestupek" v podobě spálení vlajky Evropské Unie. Nepřiměřená reakce policistů na tuto událost. Tím, že tak brutálně dopadli onoho "pyromana", jenom podnítili zuřivost v již tak napnutém davu. Celkový přístup policie k demonstrantům: Za sebe mohu říct, že jsem po celou dobu mé účasti neskandovala žádné hesla, pouze poslouchala tamní řečníky. Za celou dobu jsem nebyla svědkem snahy vyvolat konflikt s policií. Přišlo mi, že poklidné rozpuštění akce tohoto typu u nás neexistuje. Nyní mají média skvělý materiál, o kterém mohou psát.

A Naši slavní muži zákona? Ti si jen chtěli užít pořádný zásah, aby potom do médií mohli vykládat, jak to všechno pěkně zvládli. Gratuluji, málem jsem díky Vám přišla k úrazu....

Autor: Aneta Machová | sobota 27.6.2015 12:01 | karma článku: 34.87 | přečteno: 1244x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.17 | Přečteno: 229 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.06 | Přečteno: 395 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.02 | Přečteno: 104 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 575 | Diskuse
Počet článků 56 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1905

Blog založený na subjektivních názorech o zdánlivě reálných věcech. 

Pokud se chcete na něco zeptat, napište: aneta-machova@email.cz. Upozornění - od jisté doby nediskutuji ve veřejné diskusi, pouze soukromě, díky za pochopení. 

Seznam rubrik

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...